Lopers ABC

A

Aanmelden: aanmelden voor het Rundje um ut Hundje kan vanaf 6 januari 2020 tot een week voor de wedstrijddag. Daarna kan alleen nog op de wedstrijddag worden ingeschreven bij het inschrijfbureau (zie Inschrijfbureau).  Inschrijven op de wedstrijddag kan alleen middels contante betaling.Inschrijven kan via de pagina Inschrijven.

Let op: voor de FamilieLoop schrijft elke afzonderlijke deelnemer zich in. Een team schrijf je in middels het formulier op de pagina FamilieLoop

Afgelasting: Wegens omstandigheden kan besloten worden het Rundje um ’t Hundje af te gelasten. Het inschrijfgeld wordt ongeveer een week voor de wedstrijddatum geïncasseerd.

Afterparty: na de laatste wedstrijd start de Afterparty op het Wilhelminaplein, voor café-zaal De Lange.

Annuleren: de inschrijving annuleren kan tot 3 mei 2020. Schrijf een mail naar wedstrijd@rundjeumuthundje.nl. Het geld wordt teruggestort. Wie zich later dan 3 mei afmeldt, krijgt het geld niet meer terug.

 

B

Bagage: zie Garderobe.

 

C

Chip: bij het afhalen van je startbewijs krijg je een chip voor de tijdsregistratie. Bevestig die chip goed aan je schoen, zodat je netto-tijd wordt geregistreerd. Kijk op dit filmpje hoe je de chip goed kunt bevestigen. De chip voor de tijdmeting dient na de loop ingeleverd te worden. Bij niet inleveren is de organisatie genoodzaakt 7,50 euro kosten in rekening te brengen.

Clinics: meer informatie over de clinics vind je onder het kopje Clinics op deze site.

Controle: controleer via inschrijven.nl of je bent ingeschreven. Je naam verschijnt tevens op de deelnemerslijst van www.rundjeumuthundje.nl.  Als je twijfelt, stuur een mailtje naar wedstrijd@rundjeumuthundje.nl.

 

D

Datum: de datum van het Rundje um ut Hundje in 2020 is zaterdag 9 mei.

Douche: het is voor deelnemers niet mogelijk om te douchen.

Drankpost: voor deelnemers aan de 5 en 10 kilometer is een drankpost ingericht bij cafetaria Snackpoint aan de Loevestraat.

 

E

EHBO: er is een EHBO-post bij Jong Nederland aan de Toon Hendriksstraat 3. Ook zijn er EHBO’ers bij het Wilhelminaplein.

 

F

Facebook: like de Facebookpagina van het Rundje um ut Hundje en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes.

FamilieLoop: in 2020 kunnen families deelnemen als team. Een team bestaat uit minimaal 4 deelnemers die verschillende afstanden kunnen lopen. Er is geen maximum. Families zijn: opa/oma/vader/moeder/kleinkinderen/kinderen/oom/tante/neef/nicht. Meer info en aanmelden kan onder het kopje ‘FamilieLoop‘.

Funpop: alle vrijwilligers van RuuH krijgen een korting op de entree.

 

G

Garderobe: deelnemers aan het Rundje um ut Hundje kunnen zich omkleden en hun bagage achterlaten bij de bewaakte garderobe in de Weisterbeekschool. De ingang is aan de Jacob Merlostraat, tegenover het gemeentehuis. De garderobe is open vanaf 16.00 uur en sluit om 21.30 uur. Het is ook mogelijk de bagage en kostbare bezittingen in een van de 270 kluisjes bij café-zaal De Lange (Wilhelminaplein 9) achter te laten. De kosten bedragen twee euro per keer dat het kluisje wordt geopend en je moet betalen met een muntstuk van twee euro. Je krijgt het geld niet terug.

Let op: laat geen persoonlijke en waardevolle spullen onbeheerd achter tijdens de wedstrijd.

 

H

Herinnering: elke deelnemer aan het Rundje um ut Hundje krijgt bij het passeren van de finish als herinnering een fraaie medaille.

Hundje: de naam van de wedstrijd is afgeleid van het standbeeld van het hondje op het Lambertusplein in Horst. Dat hondje komt voor in een Horster rijmpje. Voor meer info klik hier.

 

I

Informatie: informatie over het Rundje um ut Hundje is te zien op de website www.rundjeumuthundje.nl. Voor andere vragen, mail naar info@rundjeumuthundje.nl.

Inschrijfbureau: het inschrijfbureau is gevestigd in de zaal van café De Lange (Wilhelminaplein 9). Op de wedstrijddag kunnen vanaf 14.30 uur de startnummers worden opgehaald.

Inschrijven: zie Aanmelden.

 

J

Jeugdlopen: vanaf 17:00 uur start de Ouder/kind-Loop. Daarna volgen de Kidsrun (17:15 uur) en de Scholenloop (17:30 uur). Meer info op de pagina ‘programma

 

K

Kostbaarheden: kostbare bezittingen kun je deponeren in een kluisje bij café De Lange of in bewaring geven bij de bewaakte garderobe (zie Garderobe).

Kosten: kijk voor de kosten van inschrijving op de pagina programma

 

L

Leeftijdscategorie: er wordt gelopen in verschillende leeftijdscategorieën. Welke dat zijn, zie je hier.

Lied: Marc Joosten schreef het officiële Rundje um ut Hundje-lied. Het wordt gezongen door Judith Geurts en Marc Joosten.

 

M

Massage: Rundje um ut Hundje biedt een sportmassage aan onder deskundige leiding van sponsor Fysiotherapie Westsingel. De massages worden gegeven in basisschool De Weisterbeek (zie Garderobe). Laat je spieren na afloop dus lekker masseren!

Medaille: zie Herinnering.

 

O

Omkleden: zie Garderobe.

Opsturen: zie Startbewijs

 

P

Parcours:  het Rundje um ut Hundje is een hardloopwedstrijd door het centrum van Horst, die voert over verharde wegen. De parcoursen voor de verschillende afstanden zie je hier. Voor de afstanden klik hier.

Parkeren: parkeren is op de wedstrijddag mogelijk op alle parkeerplaatsen rond het centrum, met uitzondering van de terreinen bij het Rode Kruisplein en Librije.

Prijzen: Per afstand zijn er prijzen in verschillende leeftijdscategorieën (t/m 40 jaar, > 40 jaar, > 50 jaar, > 60 jaar).
Voor de Ouder/Kind-Loop vindt geen prijsuitreiking plaats. De kinderen lopen zonder chip.
Voor de FamilieLoop, die over verschillende afstanden gelopen kan worden, vindt prijsuitreiking plaats op basis van loting. Uiteraard alleen voor de teams die daadwerkelijk hebben deelgenomen.

Prijsuitreiking: de prijsuitreiking vindt plaats op het Wilhelminaplein, waar ook de finish is. De tijdstippen van de prijsuitreikingen vind je hier.

 

R

Reglement: het reglement voor het Rundje um ut Hundje is hier te vinden. De organisatie gaat ervan uit dat deelnemers de regels kennen en zich akkoord verklaren.

 

S

Startbewijs: het startbewijs wordt niet opgestuurd. Je kunt het op de wedstrijddag ophalen bij het inschrijfbureau. Dat bevindt zich in café De Lange aan het Wilhelminaplein in Horst. Het bureau is open vanaf 14.30 uur.

Startpunt: de wedstrijd start in de Kerkstraat, achter de kerk.

Starttijden: de starttijden voor de verschillende afstanden zie je hier.

Startvakken: de start is in de Kerkstraat, achter de kerk. Er zijn twee startvakken bij de 5 en de 10 kilometer, gebaseerd op de verwachte eindtijden. De snelste lopers staan vooraan. Bij de jeugdlopen is één startvak. Het maakt niet uit of je iets later start, door de chip wordt de precieze tijd geregistreerd.

 

T

Tijdslimiet: de hardloopwedstrijd kent geen tijdslimiet. De organisatie houdt zich wel het recht voor achterblijvers uit de race te halen als de verkeersveiligheid in gevaar dreigt te komen.

Tijdsregistratie: de tijdsregistratie gebeurt met een chip, die met een tiewrap wordt bevestigd aan de schoen. Zie Chip.

Toiletten: er staat een toiletwagen op het Lambertusplein, vlakbij de start van de wedstrijd (Kerkstraat). Bij het inschrijfbureau (café De Lange, Wilhelminaplein 9), bij Blok 10 (Wilhelminaplein 10) en bij de garderobe in de Weisterbeekschool (ingang Jacob Merlostraat) zijn eveneens toiletten.

T-shirt: er zijn 500 gratis shirts beschikbaar. De eerste inschrijvers voor de 2.500, 5.000 en 10.000 meter komen in aanmerking voor een gratis shirt. De maat moet gemeld worden bij inschrijving. Als de shirts vergeven zijn wordt er niet meer naar de maat gevraagd.

 

U

Uitslag: de uitslag is na de wedstrijd terug te vinden op de website www.rundjeumuthundje.nl, onder het tabblad uitslagen. Daar staan ook de uitslagen van vorige edities.

 

W

Wijzigingen: na de inschrijving kan de naam niet meer veranderd worden, wel de afstand. Voor het aanpassen van de afstand stuurt u een e-mail met de gegevens (naam, voornaam, geboortedatum, afstand oud en afstand nieuw) naar wedstrijd@rundjeumuthundje.nl.

Let op: wijzigingen worden alleen in behandeling genomen als de mail is ontvangen vóór 3 mei 2020 en als het inschrijfgeld betaald is.
Voor het annuleren van de inschrijving zie Annuleren.